Hoe bereid je je vormgever het best voor, om aan het beste resultaat te komen?
Iedere vormgever heeft een andere werkwijze. De één heeft meer informatie nodig om goed van start te kunnen gaan dan de ander. Benieuwd wat ik van je wil weten voordat ik je logo en huisstijl ontwerp?
Omdat ik graag overzichtelijk werk, ben ik van de goede voorbereiding: een goed begin is het halve werk, een goede voorbereiding is driekwart van het werk.
1. Korte kennismaking
Voordat ik begin aan het ‘echte werk’, maak ik graag kennis met jou en het bedrijf waarvoor ik ga ontwerpen. Daarvoor plan ik altijd een gratis inspiratiegesprek in. Zo kunnen we allebei polsen of onze neuzen dezelfde kant op staan, en – niet geheel onbelangrijk – of de planning past in beide agenda’s.
2. Invullijst
Na de kennismaking vraag ik je om een lijst in te vullen. Ja, ik deel gelijk ‘huiswerk’ uit! 😉 Dit voorkomt veel korte contactmomenten tussendoor, waardoor alle punten in de planning strak gehaald kunnen worden. In de lijst vraag ik naar basisinformatie zoals de bedrijfsnaam en locatie, maar laat ik je ook verder nadenken over je doelgroep, wat je (niet) mooi vindt en welke uitingen je nodig hebt. De ingevulde lijst dient als voorbereiding op en naslagwerk tijdens het ontwerpproces en komt een strakke planning en mooi eindresultaat ten goede.
De printable is ook geschikt om enkel op je scherm te gebruiken: vul het in als een formulier en sla de pdf op. Zo heb je altijd alle info bij de hand.
3. Proefronde(s)
Na de goede voorbereiding ga ik voor je aan de slag, en op het afgesproken moment stuur ik je digitale proefbestanden. Bij vlagen is het in één keer perfect, maar vaak moet er nog wat aan bijgeschaafd worden. In de pakketten die ik aanbied zitten standaard een aantal proefrondes.
4. Eindresultaat
In de laatste fase is het eindresultaat dan daar! Je houdt je visitekaartjes in handen, ziet je website op je favoriete apparaat, schrijft misschien wel met een mooie pen met je logo er op. Je bedrijf blijft altijd in beweging, en je huisstijl reist met je mee. Wanneer je nieuwe huisstijlitems nodig hebt sta ik weer voor je klaar!
Kun je niet wachten om aan de slag te gaan met een vernieuwend project voor je bestaande bedrijf? Of zit je in de opstartfase van je eigen bedrijf en kun je de hulp van een vormgever goed gebruiken? Schroom dan niet om contact met mij op te nemen.